Program

2020. december 15.

Délelőtt



9.10 óra - A kulturális szponzoráció napjainkban

A konferencia felvezető előadása a Magyarországon kialakult helyzetről igyekszik átfogó képet adni, amelyben a hangsúlyok a vállalati és a kulturális szegmens össze (nem) kapcsolódásán és az alapvető szponzorációt, támogatást és mecenatúrát érintő gyakorlati megvalósításokon vannak.  

Előadó: Balogh Máté András - Art is Business vezetője, kortársPRos tulajonosa 



9.25 - Hogyan gondolkodnak a vállalatok?

A művészeti és a forprofit világ nehezen találnak egymásra. Vajon miért lehet ez? A kerekasztal résztvevői arról beszélnek, ők miért és hogyan építettek a kultúrára.

Kerekasztal-beszélgetés résztvevői: 

Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary ügyvezető igazgatója

Debreczeni Mónika, a Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet birtokigazgatója

Kepecs Gábor, az Aegon Magyarország felügyelőbizottsági tagja és az Aegon Díj alapítója 


10.20 óra - Milyen kihívás előtt állnak a magán alapok a következő években?  

A kulturális világ fontos sarokkövei azok a független szervezetek, akik különböző módokon segítik a művészeti piac szereplőit. Nemzetközi szintéren számos együttműködő fél van, míg Magyarországon erre igen kevés a példa. Emellett olyan alapokat se nagyon találunk, amik a kultúrát befektetési szempontok alapján ítélik meg – ezen hiányok miértjére keressük a választ. 

Kerekasztal-beszélgetés résztvevői: 

Mondik Gábor, a Kreatív Európa, Kultúra alprogram vezetője

Arnold István, a Summa Artium igazgatója

Török József, kockázatitőke-befektető

11.30 óra - A HR találkozása a kultúrával - Employer branding, felelős vállalati gondolkodás és a művészeti projektek? 

Az elmúlt években a vállalatok egyre többet foglalkoznak a munkavállalóikkal, egyre fontosabb számukra az, hogy a dolgozóik minél jobban érezzék magukat a munkahelyükön, és ezáltal megbízhatóbb, lojálisabb és magasabb teljesítőképességű alkalmazottá válhassanak. Ebben a művészeti tevékenység hatványozottan segíti a HR-esek munkáját. Vajon miként lehet a vállalati workshopok világába beilleszteni a művészet adta értékeket és megoldásokat? 

Keynote speaker: Andrew Hetherington, Business to Arts vezetője (Írország)

Kerekasztal-beszélgetés résztvevői: 

Lerch Zoltán, a Schneider Electric HR igazgatója

Márton Katalin, a Praktiker Magyarország, HR és CSR vezetője

Palya Bea, tréner, énekes, dalszövegíró

Harsányi Bence, a Momentán Társulat alapító tagja

 

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

12:30 - 13: 30 - Ebédszünet

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


Délután

 

13.40 - Az előadóművészet és a mecénás gondolkodás 

Bármilyen előadóművészeti tevékenységről is legyen szó, létszükséglet, hogy magánemberekből álló támogatói kör alakuljon ki köré. A beszélgetés főleg arról szól, miért lesz valakiből mecénás, mit jelent ez neki és az általa támogatott félnek, és mi kell ahhoz, hogy ez a kapcsolat előremutató és mindkét fél számára megfelelő legyen.

Keynote speaker: Helen Cooper, Arts Council Collection National Partners Programme partnere ( Nagy-Britannia)

Kerekasztal-beszélgetői:

Király Júlia, közgazdász, a Magyar Nemzeti Bank korábbi alelnöke

Perjési Péter, az Intelligent Power Solutions Kft ügyvezetője 

Egri Gábor, a Müpa értékesítési és marketing igazgatója

Gáspár Anna, a Manna Produkció vezetője


14.50 - A színház és a kulturális szponzoráció 

A világ sok táján az, hogy a vállalatok részt vesznek a színházi világ életében, teljesen megszokott. Magyarországon, eltekintve néhány pozitív példától, egyáltalán nem látunk erre utaló nyomokat. Vajon miért alakult ez így, és mi kellene ahhoz, hogy változzon? 

Kerekasztal-beszélgetői:

Salgó András, a BMW Group Magyarország kommunikációs vezetője 

Béres Attila, a Miskolci Nemzeti Színház igazgatója

Rozgonyi-Kulcsár Viktória, a Jurányi Inkubátorház vezetője

Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért felelős igazgatója


15.50 - A képzőművészet és a pénz - Miért hasznos a vállalat számára a vizualitással való együttműködés?

Nagyon sok felmérés azt mutatja, hogy a művészeti ágak közül a képzőművészetnél érhető tetten a vállalatok jelenléte leginkább. Miért és hogyan alakult ez ki, és vajon mit tud ez az ág, hogy az együttműködések több mint fele itt összpontosul? 

Keynote speaker: Szántó András, az az Andras Szanto LLC alapítója és vezetője (New York)

Kerekasztal-beszélgetői:

Bérczi Linda, a Budapest Art Mentor program vezetője

Liptay Gabriella, a KPMG Magyarország marketing és kommunikációs vezetője

Ledényi Attila, az Art Market Budapest igazgatója 

Horn Péter, a B.Braun Magyarország vezérigazgatója 


16.50 - A jövő kihívásai - A kultúra miért segíti a vállalatok hosszútávú brandkommunikációját? 

Válságok idején a kultúrára és a művészetre fordított figyelem mindig csökken. Vajon miért van ez? Hogyan kellene megváltoztatni mind a vállalati, mind a kulturális oldal hozáállását annak érdekében, hogy az egymás iránti bizalom és nyitottság megmaradjon, esetenként erősödjön? Mi lehet a kulcs a jövőbeni együttműködésekben?

Keynote speaker: Batta Barnabás, MITTE stratégiai igazgatója 

Kerekasztal-beszélgetői:

Erdődy Orsolya, a Budapesti Fesztiválzenekar menedzser-igazgatója 

Légrádi Gergely, az Oppenheim Ügyvédi Iroda partnere

Orlai Tibor, az Orlai Produkciós Iroda vezetője

 

A konferencia vezetője: Veiszer Alinda

A konferencia nyelve magyar, de angol nyelvű szinkrontolmács biztosított. 



19.00 - Art is Business Díjátadó 2020 (Zártkörű)

Az Art is Business a forprofit és kulturális szegmensek összekapcsolásáról szóló iniciatíva, amely magazinból, zártkörű eseményekből, díjból és díjátadóból áll.