Program

2021. május 14.

9 - 13 óra

 

9.00 óra - Napindító művészeti performansz Hámori Gabriella színésznő előadásában. 


9.15 óra - A kulturális szponzoráció napjainkban 

A konferencia felvezető előadása a Magyarországon kialakult helyzetről igyekszik átfogó képet adni, amelyben a hangsúlyok a vállalati és a kulturális szegmens össze (nem) kapcsolódásán és az alapvető szponzorációt, támogatást és mecenatúrát érintő gyakorlati megvalósításokon vannak.  

Előadó: Balogh Máté András - Art is Business Egyesület vezetője



9.35 - Hogyan gondolkodnak a vállalatok? 

A művészeti és a forprofit világ nehezen találnak egymásra. Vajon miért lehet ez? A kerekasztal résztvevői arról beszélnek, ők miért és hogyan építettek a kultúrára.

Keynote speaker: Alexander Ramselaar, Backing Grounds ,Cultuur+Ondernemen partnere ( Hollandia)

Kerekasztal-beszélgetés résztvevői: 

Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary ügyvezető igazgatója

Debreczeni Mónika, a Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet birtokigazgatója

Kepecs Gábor, az Aegon Magyarország felügyelőbizottsági tagja és az Aegon Díj alapítója 


11.05 óra - Alternatív útvonalak a művészet finanszírozásában? 

A kulturális világ fontos sarokkövei azok a független szervezetek, akik különböző módokon segítik a művészeti piac szereplőit. Nemzetközi szintéren számos együttműködő fél van, míg Magyarországon erre igen kevés a példa. Emellett olyan alapokat, kulturális befektetéseket se nagyon találunk, amik a kultúrát befektetési szempontok alapján ítélik meg – ezen hiányok miértjére keressük a választ. 

Keynote speaker: Heidi Lehmuskumpu, kommunikációs szakértő (Finnország)

Kerekasztal-beszélgetés résztvevői: 

Mondik Gábor, a Kreatív Európa, Kultúra alprogram vezetője

Arnold István, a Summa Artium igazgatója

Török József, kockázatitőke-befektető

12.30 óra - A HR találkozása a kultúrával - Employer branding, felelős vállalati gondolkodás és a művészeti projektek? 

Az elmúlt években a vállalatok egyre többet foglalkoznak a munkavállalóikkal, egyre fontosabb számukra az, hogy a dolgozóik minél jobban érezzék magukat a munkahelyükön, és ezáltal megbízhatóbb, lojálisabb és magasabb teljesítőképességű alkalmazottá válhassanak. Ebben a művészeti tevékenység hatványozottan segíti a HR-esek munkáját. Vajon miként lehet a vállalati workshopok világába beilleszteni a művészet adta értékeket és megoldásokat? 

Keynote speaker: Andrew Hetherington, Business to Arts vezetője (Írország)

Kerekasztal-beszélgetés résztvevői: 

Lerch Zoltán, a Schneider Electric HR igazgatója

Márton Katalin, a Praktiker Magyarország, HR és CSR vezetője

Palya Bea, tréner, énekes, dalszerző

Harsányi Bence, a Momentán Társulat alapító tagja

 

14.05 - Napzáró művészeti performansz Maurer Milán táncművész előadásában. 

 

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


Május 15.

9 - 13 óra

9.00 - Napindító művészeti performansz a Soharóza előadásában. 

9.05 - Az előadóművészet és a mecénás gondolkodás

Bármilyen előadóművészeti tevékenységről is legyen szó, létszükséglet, hogy magánemberekből álló támogatói kör alakuljon ki köré. A beszélgetés főleg arról szól, miért lesz valakiből mecénás, mit jelent ez neki és az általa támogatott félnek, és mi kell ahhoz, hogy ez a kapcsolat előremutató és mindkét fél számára megfelelő legyen.

Keynote speaker: Helen Cooper, Arts Council Collection National Partners Programme partnere ( Nagy-Britannia)

Kerekasztal-beszélgetői:

Perjési Péter, az Intelligent Power Solutions Kft ügyvezetője 

Egri Gábor, a Müpa értékesítési és marketing igazgatója

Gáspár Anna, a Manna Produkció vezetője


10.35 - A színház és a kulturális szponzoráció 

A világ sok táján az, hogy a vállalatok részt vesznek a színházi világ életében, teljesen megszokott. Magyarországon, eltekintve néhány pozitív példától, egyáltalán nem látunk erre utaló nyomokat. Vajon miért alakult ez így, és mi kellene ahhoz, hogy változzon? 

Keynote speaker: Emma Stenström, a Centre for Arts (Business & Culture) igazgatója, Stockholm School of Economics (Svédország)

Kerekasztal-beszélgetői:

Salgó András, a BMW Group Magyarország kommunikációs vezetője 

Béres Attila, a Miskolci Nemzeti Színház igazgatója

Rozgonyi-Kulcsár Viktória, a Jurányi Inkubátorház vezetője

Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért felelős igazgatója


12.05 - A képzőművészet és a pénz - Miért hasznos a vállalat számára a vizualitással való együttműködés? 

Nagyon sok felmérés azt mutatja, hogy a művészeti ágak közül a képzőművészetnél érhető tetten a vállalatok jelenléte leginkább. Miért és hogyan alakult ez ki, és vajon mit tud ez az ág, hogy az együttműködések több mint fele itt összpontosul? 

Keynote speaker: Szántó András, az az Andras Szanto LLC alapítója és vezetője (Amerikai Egyesült Államok)

Kerekasztal-beszélgetői:

Bérczi Linda, a Budapest Art Mentor program és a Budapest Art Week vezetője

Liptay Gabriella, a KPMG Magyarország marketing és kommunikációs vezetője

Ledényi Attila, az Art Market Budapest és az EDGE Communications alapító-igazgatója

Kovács Krisztina, a Várfok Galéria művészeti vezetője

A panelbeszélgetés támogatója a Hennessy. 

13.45 - A jövő kihívásai - A kultúra miért segíti a vállalatok hosszútávú működését és gondolkodását? 

Válságok idején a kultúrára és a művészetre fordított figyelem mindig csökken. Vajon miért van ez? Hogyan kellene megváltoztatni mind a vállalati, mind a kulturális oldal hozáállását annak érdekében, hogy az egymás iránti bizalom és nyitottság megmaradjon, esetenként erősödjön? Mi lehet a kulcs a jövőbeni együttműködésekben?

Keynote speaker: Batta Barnabás, a MITTE stratégiai igazgatója 

Kerekasztal-beszélgetői:

Erdődy Orsolya, a Budapesti Fesztiválzenekar menedzser-igazgatója 

Daria Dodonova, a Magyar Telekom gazdasági-vezérigazgató helyettese

Légrádi Gergely, az Oppenheim Ügyvédi Iroda partnere, az eSzínház vezetője

Orlai Tibor, az Orlai Produkciós Iroda vezetője

A panelbeszélgetés támogatója a Budapart.

 

15.15 - Napzáró művészeti performansz a Kaposfest 2020-as koncertjéről. 

 

 

A konferencia vezetője: Veiszer Alinda